Teraz z neosobného pohľadu prejdem do pohľadu osobného. Viete, jeden môj priateľ mi nedávno povedal, že ak by niekto chcel pred tridsiatimi rokmi spáchať voči Bratislave sabotáž, tak Bratislava by sa dostala do takej situácie, v akej je dnes. Už viete, že tento problém som sa rozhodol riešiť prostredníctvom výstavby nadzemnej siete rýchlodráhy Slavín. Nepoznáte však všetky hrozby, ktoré sa chystajú na Bratislavu spadnúť. Zatiaľ ich totiž nevidieť. Prvou hrozbou je havarijný stav mosta SNP a druhou skutočnosť, že Volkswagen zvažuje odchod z Bratislavy do Turecka.
V dôsledku preťaženia mosta SNP o cca 420 ton z dôvodu nevhodnej výmeny asfaltu v roku 2017, ako aj ako následok formálneho vykonávania diagnostiky je most SNP v havarijnom stave. Konštatoval to vo svojom odbornom stanovisku z prvého štvrťroku 2019 (prílohy mjú viac ako 200 strán) vlastník autorských práv prof. Alexander Tesár (zomrel pred pol rokom), pričom stupeň poškodenia mosta ako celku stanovil na „VI“ (zo sedemstupňovej stupnice, pri stupni „VII“ sa most môže hocikedy zrútiť). Jeho odporúčanie odstrániť z vozovky mosta asfalt spôsobujúci preťaženie nebolo nezrealizované ani po 3,5 roku. Aké ďalšie poškodenia mosta spôsobila táto nečinnosť? Aké je riziko zrútenia mosta? Prečo sa celý problém utajuje? To ticho je mimoriadne podozrivé a mrazivé… Iný profesor, expert v tejto oblasti, mi povedal, že na Slovensku by sa malo na každý most, ktorý je zaradený do stupňa poškodenia „VI“ pozerať ako keby bol zaradený do stupňa „VII“ (pozri sprievodný list prof. Tesára magistrátu mesta Bratislava).
V predvolebnej diskusii na RTVS a TA3 bola jednou z hlavných tém ochrana ľudských životov po tragédiách na zástavke MHD Zochova a na Zámockej ulici. Podľa experta, ak príde k zrúteniu mosta, napr. v čase dopravnej špičky, keď na moste stoji v kolónach veľký počet áut a zaťaženie mosta je maximálne, tak zrútenie mosta bude mať jedinú výhodu. Smrť tých stovák ľudí, ktorí budú v tom čase na moste, bude veľmi rýchla (pre predstavivosť odporúčam si na internete pozrieť videá zo zrútenia Morandiho mosta v Janove, napríklad video na https://www.youtube.com/watch?v=qT2uNNQI6MU). Vlna, ktorú vytvorí pád mosta SNP zaplaví Ružinov ( je položený nižšie), nad mostom sa Dunaj vzduje až po Viedeň. Doprava v Bratislave skolabuje okamžite a bez akejkoľvek prípravy. Predstavte si, že sa nachádzate v aute v zápche na moste SNP (stalo sa to ľuďom na Morandiho moste v Janove), keď sa v priebehu niekoľkých sekúnd zrúti (určite si nikto nevedel predstaviť, že by sa mu mohlo niečo stať na zástavke MHD Zochova, a predsa sa to stalo)… Stojí za toto riziko ignorácia tohto problému? Pre mňa má cenu každý ľudský život. Aj udalosti na zástavke MHD Zochova a na Zámockej sa nemuseli stať, ak by sa dlhodobo neignorovali viaceré problémy tak, ako sa ignorujú aj na moste SNP. Prečo ostatní kandidáti v diskusii na TA3 mlčali? Veď každý ľudský život má rovnakú cenu, alebo nie? Riešiť tento problém nie je populárne. Mne to však neprekáža. Pre mňa je ochrana ľudských životov samozrejmosťou. Ako krízový manažér už teraz viem zadefinovať opatrenia, ktoré bude potrebné v prípade mosta SNP okamžite vykonať.
Ďalším problémom môže byť zvažovaný odchod Volkswagenu z Bratislavy do Turecka. V roku 2020 Volkswagen zamestnával cca 11.500 ľudí. Viete si predstaviť to množstvo rodín, ktoré zostane bez príjmu? Kto berie toto riziko vážne? Ani na tento problém v diskusii na TA3 nikto z ostatných kandidátov nereagoval.
Pochopili ste ako veľmi Bratislava potrebuje koncepčné riešenie? Z tohto dôvodu som prišiel s návrhom výstavby siete nadzemnej rýchlodráhy Slavín. Je to jediné riešenie, ktoré môže Bratislavu zachrániť od katastrofy, ku ktorej sa schyľuje. Projekt nerieši iba preťaženú dopravu, ale dokonca vytvára aj nové pracovné príležitosti v automobilovom priemysle. Áno, bude to náročný projekt, ale osobne sa výziev nebojím a viem, že mám na to aby som takýto projekt spustil. Veď dokonca ide aj o ľudské životy.
Myslíte si, že tieto problémy zaujímajú súperiace oligarchické skupiny? Nie, im je ľud mesta Bratislava ukradnutý. Oni chcú iba pokračovať vo vyciciavaní mesta tak, ako to robili doteraz. Celý tento problém odhalila TV JOJ prostredníctvom mojej diskriminácie. Už to tak vyzerá, že sa k nim pridala aj TV Markíza, ktorá mi ani len neoznámila, že ma ignoruje v predvolebnej diskusii, ktorú organizuje 26.10.2022 spolu s Transparency International Slovensko. Mojou diskrimináciou mi urobili veľkú službu. Odkryli svoju hru a mne umožnili ľudu mesta Bratislava otvorene ukázať, ako sa táto ich hra hrá…
Takže pán Kusý, pán Valo, ich volebné tímy v prospech ktorých pracuje aj umelá inteligencia, ako aj obe súperiace oligarchické skupiny, patrí vám moje poďakovanie za to, že ste ma svojím chybným rozhodnutím podporili a prispeli k môjmu víťazstvu.
Ľud mesta Bratislava, čaká Ťa voľba. Ktorú možnosť si zvolíš? Mňa s návrhom mojej zmluvy a zmenu systému, ktorú so sebou prinášam? Alebo si vyberieš pokračovanie stavu sabotovania Bratislavy, stavu, ktorý tu máme od roku 1989 už 33 rokov?
Ľud mesta Bratislava, nezabudni, že všetka moc pochádza z ľudu. Ľud moc kedysi dal a ľud Bratislavy si ju dnes môže vziať späť.